FAST FRAKT 50.- GRATIS OVER 1000.-
Du har ingen varer i handlekurven.
Filters
Søk

Frakt og levering

REGISTRERING

For å handle i nettbutikken trenger du ikke registrere deg som kunde før du kommer til kassen. Der velger passord slik at du har oversikt over tidligere bestillinger og logge på neste gang du skal handle. Du kan også handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registrer med en gyldig epost-adresse. Ved levering til utlandet, ta kontakt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

ADRESSENDRING

Du som kunde er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er også mulig å legge inn alternativ adresse på levering dersom du handler med kort. 

PRISER

Vi har fast frakt på 50.- innland. Handler du over 1000.- er frakten gratis. Alle priser er inklusive merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i nettbutikken før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk.

BETALING

Sikkerhet og trygghet for kunden er meget viktig for oss, og med Klarna som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt. Når du handler i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. Det er et krav fra Klarna at personnummer blir lagt inn ved kjøp. Dette er for trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk og for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling. 

Les mer om Klarna.

Der kan du også logge deg på "Mitt Klarna" for å få oversikt over dine faktura.

LEVERINGSTID

Leveringstid beregnes normalt til 2-4 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter.  

LEVERANSEVILKÅR

Alle ordre fra FLYT blir sendt via Bring. Du får en hentemelding på sms om når og i hvilken lokale "post i butikk" der pakken kan hentes.  Du kan også velge å hente varer i butikken vår FLYT i Son. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Er varen utsolgt vil dette være informasjon som kommer frem på produktet i nettbutikken.

ANGRERETT OG RETUR

Du kan benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Du får et angreskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

Alternativ 1 - Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.

Alternativ 2 - Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til FLYT en livsstil as (se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.

I begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

TILBAKEBETALING VED RETURER

Om du har betalt med kort får du tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

ANGRERETT PÅ UBRUKTE VARER

Har varen en feil, eller ikke svarer til forventingene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

UAVHENTEDE PAKKER

Der Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos FLYT en livsstil, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

BYTTING

Ønsker du å bytte mottatt vare til et annet produkt, tar du kontakt med kundeservice post@flytson.no for returskjema. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare tilbake. Ved bytting til et produkt med lavere pris, settes det resterende beløpet med fratrekk for porto inn på kontonummeret til det kortet som ble brukt. Det er viktig at byttet avklares med oss på mail, slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt er tilgjengelig på lager. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper kan ikke være fjernet fra produktet.

Det er også mulig for Kundene å bytte produktet direkte i butikken i Son. Du kan få en tilgodelapp eller pengene tilbake dersom du har betalt med kredittkort. Skal varer byttes eller returneres, må kvittering/ordrebekreftelse alltid medbringes. Tilgodelapp som du mottar i butikken i Son kan ikke benyttes i vår nettbutikk.

HEVING AV KJØP

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

REKLAMASJON

Oppdager du feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til FLYT ved hjelp av en postlapp som vi lager og sender til kunden. Send oss en mail på post@flytson.no for å få tilsendt returseddelen. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager 

RETURADRESSE

FLYT en livsstil AS

Sagaveien 92

1555 Son